Linux Admin

Saturday, March 17, 2012

bilgisayar bolumlerindekiler, okul bitmeden bir seyler yapin

Gecen ay icinde sirkette bir toplanti yapip kariyer gunlerine katilalim ama gittigimiz kariyer gunlerinde neler sunacagiz diye konusuytorduk. toplantida genellikle proje gelistirme sureclerimize, belli araclarin nasil etkili kullanilabilecegine ya da kod yazma teknik/metodolojilerine dair fikirler ortaya cikti. Bende kariyer gunlerindeki ogrencilerin zaten daha bu konularda fikirleri bile olmadigini daha ogrencilerin islerine yarayacak seyler bulmamiz gerektigini soylemistim.

Toplantida ornek olarak insanlarin bu gunlere nasil geldiklerini anlatalim demistim, cevremde genellikle basarili ve yaptigi is konusunda hevesli insanlarin baslangic noktalari merak ve kollari sivayip bir ucundan kendileri baslamis olmalari idi, ilk kayda deger bir seyler ogrenmeye/yapmaya basladiklarinda onlara yol gosteren okul ya da is degildi. Ogrencileri de bu sekilde okullari bitmeden bir seyler yapmaya tesvik etmek gerektigini soylemeye calismistim. sonra ne oldu bilmiyorum birden kendimi Yeditepe Univ. Kariyer Gunlerinde "Mahalle bakkalindan e-ticaret portalina" adli bir sunum yapacakken buldum.

Sunum icerigi hakkinda bir kac arkadasimla ve ozellikle de samet ve nesli ile konustuktan sonra 
sunum biraz basligi ile alakasiz olsa da icerigini hazirladim. Sunumu Freemind uzerinde hazirladim ve sundum. Internet uzerinde de suradan freemind indirmeden de bakabilirsiniz.

Sunuma gelen ogrenciler genellikle 2,3,4. sinif bilgisayar muh. ve yonetim bilisim sistemleri ogrencileri idi, donem ortasinda oldugumuzdan 4. siniflar da dahil bir cogunun kafasinda mezun olunca neler yapacagina dair sorular henuz belirlemisti.

Sunuma once kendi hikayemi anlatarak basladim, ben ve arkadaslarim okul bitince neler yasadik, nasil islere girdik, bosluga dusme surecini anlattim. Sunum boyunca da cocuklarin kafalarina "okulunuz bitirmeden kayda deger bir seyler yapin, sirket kuracaksaniz simdi kurun, fikriniz varsa harekete gecin, okul icin gerekmese de staj yapin" diye vurdum durdum. ilginc bir sekilde "kendi sirketini kurmak isteyen var mi?" soruma koca salondan sadece 2 parmak kalkti, bana ilginc gelmisti ama simdi anlayabiliyorum ki kendi isini kurmak isteyenlerin is kurma fikri genellikle bir yerlere girip bir sure calistiktan sonra olusuyor. Buyuk cogunluk da o saatten sonra harekete gecemiyor bir turlu.

About Me

My photo

Breakfast rocks, eating is fun, Linux is also fun and all that other good stuff...

At first I was a webmaster who creates pages with FrontPage, but that was not that fun.

Then simply resigned to be able to use Linux in my daily work. After that I worked as a, respectively,
  • desperate customer responsible,
  • software product administrator,
  • not so bad software developer,
  • not so good project manager, and at least
  • system administrator.

Until I found my girl friend, I've always thought everything are as they should be, but apparently they were not. I like my job, love my love, and its getting better day by day.